IT Academy

Ruppert - 0.02
Leuvenlaan 29, Utrecht

Event Type

Binnen de Universiteit Utrecht vinden we privacy erg belangrijk. Iedere dag verwerken we heel veel persoonsgegevens van studenten, medewerkers, onderzoekers en externen, maar hoe kunnen we dit zorgvuldig doen? Bovendien is bijna iedereen op de hoogte van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), maar wordt het over het algemeen nog lastig gevonden wat nou allemaal wel en niet mag ‘volgens de wet’.

In deze training bieden we je handvatten om bij jouw dagelijkse werkzaamheden als UU-medewerker goed om te gaan met persoonsgegevens. Het is namelijk een veelgehoorde misvatting dat onder de AVG ‘niks meer zou mogen’: wel is het van belang dat we zorgvuldig bepalen en vastleggen waarom we met bepaalde persoonsgegevens werken, en hoe we dat kunnen doen op een manier waarbij de privacy van alle betrokkenen het best gewaarborgd wordt. Hiervoor is bepaalde kennis van de AVG, maar bovenal een bewustwording van het belang van privacy vereist.

Weet jij bijvoorbeeld het antwoord op de onderstaande vragen?

• Bij wie meld ik een datalek?
  • Wat is de veiligste manier om vertrouwelijke persoonsgegevens te delen met collega’s?
  • Hoe voer ik een gegevensbeschermingseffectbeoordeling uit?
  • Wat mag ik als docent allemaal op Blackboard zetten, en wat niet?
  • Mag ik persoonsgegevens van iemand verwerken als hij of zij toestemming heeft gegeven?

Aan de hand van een presentatie, een interactieve quiz en ruimte voor vragen krijg je binnen twee uur een goed beeld van de inhoud van de AVG. Bovendien geven we je enkele praktische tips mee over hoe persoonsgegevens zorgvuldig kunnen worden opgeslagen, gedeeld en verwijderd en bij wie je terecht kunt met verdere privacyvragen.

Ruppertgebouw 002, Leuvenlaan 29, Utrecht.

Aanmelden

Gebruik je Solis-id om hieronder in te loggen. Keer na het inloggen terug naar deze workshop-pagina, en vul het aanmeldformulier in om je plek te reserveren.

Je hoeft niet te betalen voor deelname.

Bookings

Er kunnen geen reserveringen meer worden geplaatst voor dit evenement.