IT Academy

Cursusaanbod

De ITS Academy is er voor jouw leerwensen op het gebied van je IT-skills en meer. Hieronder vind je een overzicht van de trainingen in ons aanbod.

Trainingen op verzoek

Hieronder vind je een overzicht van de cursussen en workshops die we ingepland hebben. Staat jouw cursus er niet tussen? Neem dan contact met ons op via onderstaande knop, en geef je leerwensen door! Je kunt hier ook een training voor je hele team of afdeling aanvragen.

Neem contact met ons op om een training aan te vragen

1
Nov
1 November 2020 00:00 - 23:59

Geef in het onderstaande formulier aaan wekle traing je graag zou willen volgen. Wanneer deze georganiseerd kan worden, krijg je bericht van ons.

Heb je er haast bij? Dan kun je beter een mail sturen naar itsacademy@uu.nl om je trainingsvraag uit te leggen.

 

7
Jun
7 June 2022 11:00 - 12:00
  • Vraag je je collega wel eens om even een overzicht uit een systeem te halen, terwijl er misschien een standaard rapportage is die je niet kunt vinden?
  • Wist je dat je het aantal aanmeldingen eenvoudig zelf kunt opzoeken ?
  • Weet je waar het percentage Open Access publicaties binnen je faculteit kunt vinden?
  • Weet je waar je moet zijn voor standaard rapportages voor alle domeinen ?

Herken je deze vragen?

 Via mi.uu.nl is een heleboel management informatie te vinden, maar weet je hoe je dat makkelijk zelf kunt doen?

In deze korte workshop leer je omgaan met Business Objects, zodat je voortaan makkelijk zelf de informatie op kunt zoeken die je nodig hebt.

 

 

 

 

 

Inhoud van de workshop

  • Wie en wat zijn het BI-team, wat doet het BI-team (versus de faculteiten en domeinen)
  • Wat is mi.uu.nl, wat is BO (Business Objects) en wat kun je ermee doen? Verschillen met bronsystemen/brondata.
  • Inloggen
  • Navigeren, startscherm, voorkeuren
  • Autorisaties: hoe werkt dat, waar aanvragen ?
  • Rapporten vinden en openen (folderstructuur en wat is er zoal)
  • Rapporten gebruiken:
    1. Tabbladen
    2. Pagina’s
    3. Navigatie
    4. Input controls/filters
    5. Mouse-over geeft ook informatie
    6. Prompts (Elk rapport heeft z’n eigen prompt-indeling, voorbeelden van generieke zaken: bijv rood pijltje: verplicht om een waarde te kiezen, Refresh values om de keuzelijst te krijgen.)
    7. Drillen (analyseren)
    8. Knoppenbalk met overige functies
  • Vragen (nav van zelf inloggen, zoeken, openen rapporten etc door de gebruikers)

Doelgroep

Iedere medewerker van de UU, met focus op Leidinggevenden, analisten, hr- en finance-medewerkers, vooral bij de faculteiten. Uiteraard degenen die BO niet of weinig gebruiken tot nu toe.

Duur

De workshop duurt maximaal een uur. In dit uur wordt bovenstaande lesstof behandeld, en is er tijd om zelf te oefenen en vragen te stellen.

Benodigdheden

Voor deze online sessie via Teams, heb je een eigen laptop nodig. Het is als deelnemer handig om een extra monitor te hebben (niet verplicht), zodat je op het ene scherm BO open kunt zetten, en op het andere scherm de Teams meeting kunt volgen.

Kosten

Er zijn aan deelname geen kosten verbonden.

Locatie

Deze sessie vindt plaats via Teams. Als je liever offline deelneemt, kun je je voor de sessie van 14 juni inschrijven. Meld je aan via het formulier, en je ontvangt de link naar de meeting.

13
Jun
13 June 2022 09:00 - 16:30

Lean is een werkwijze waarbij alles gericht is op het realiseren van meerwaarde voor klanten. Centraal hierbij staat het verbeteren van alle processen die met dienstverlening of productie te maken hebben.

14
Jun
14 June 2022 11:00 - 12:00
  • Vraag je je collega wel eens om even een overzicht uit een systeem te halen, terwijl er misschien een standaard rapportage is die je niet kunt vinden?
  • Wist je dat je het aantal aanmeldingen eenvoudig zelf kunt opzoeken ?
  • Weet je waar het percentage Open Access publicaties binnen je faculteit kunt vinden?
  • Weet je waar je moet zijn voor standaard rapportages voor alle domeinen ?

Herken je deze vragen?

 Via mi.uu.nl is een heleboel management informatie te vinden, maar weet je hoe je dat makkelijk zelf kunt doen?

In deze korte workshop leer je omgaan met Business Objects, zodat je voortaan makkelijk zelf de informatie op kunt zoeken die je nodig hebt.

 

Inhoud van de workshop

  • Wie en wat zijn het BI-team, wat doet het BI-team (versus de faculteiten en domeinen)
  • Wat is mi.uu.nl, wat is BO (Business Objects) en wat kun je ermee doen? Verschillen met bronsystemen/brondata.
  • Inloggen
  • Navigeren, startscherm, voorkeuren
  • Autorisaties: hoe werkt dat, waar aanvragen ?
  • Rapporten vinden en openen (folderstructuur en wat is er zoal)
  • Rapporten gebruiken:
    1. Tabbladen
    2. Pagina’s
    3. Navigatie
    4. Input controls/filters
    5. Mouse-over geeft ook informatie
    6. Prompts (Elk rapport heeft z’n eigen prompt-indeling, voorbeelden van generieke zaken: bijv rood pijltje: verplicht om een waarde te kiezen, Refresh values om de keuzelijst te krijgen.)
    7. Drillen (analyseren)
    8. Knoppenbalk met overige functies
  • Vragen (nav van zelf inloggen, zoeken, openen rapporten etc door de gebruikers)

Doelgroep

Iedere medewerker van de UU, met focus op Leidinggevenden, analisten, hr- en finance-medewerkers, vooral bij de faculteiten. Uiteraard degenen die BO niet of weinig gebruiken tot nu toe.

Duur

De workshop duurt maximaal een uur. In dit uur wordt bovenstaande lesstof behandeld, en is er tijd om zelf te oefenen en vragen te stellen.

Benodigdheden

Voor deze sessie is het handig als je een eigen laptop meeneemt, zodat je gelijk kunt meedoen en oefenen. Er zijn in het lokaal geen (extra) computers/laptops beschikbaar.

Kosten

Er zijn aan deelname geen kosten verbonden.

Locatie

Deze sessie is alleen op locatie bij te wonen, en vindt plaats in het Bestuursgebouw, ruimte 2.46